3 MUST-SEES!
Het nieuwe seizoen zit propvol leuke, ontroerende, grappige, bijzondere en mooie theatervoorstellingen. Je zou er bijna keuzestress van krijgen. Daarom lichten wij drie voorstellingen uit die je éigenlijk niet mag missen.
1. KULUNKA TEATRO
Vorig jaar tipte onze programmeur Elke de voorstlling Andre & Dorine van Kulunka Teatro. Een schot in de roos: ons publiek was onder de indruk en waardeerde deze voorstelling over dementie met een 9,4! Enkele publieksreacties: "geweldig!", "zonder woorden zoveel duidelijkheid", "prachtig", "indrukwekkend", "diep ontroerend", "dit moet je zien" en zo nog heel veel meer. Nu is Kulunka Teatro terug met Solitudes (over eenzaamheid), waarin de makers het publiek opnieuw weten te ontroeren en verrassen met een meesterlijke balans tussen ernst en humor. Zonder één woord te spreken. Deze mag je wat ons betreft écht niet missen.
2. LISA OSTERMANN
Lovende reacties van publiek en pers, vijfsterrenrecensies, een Poelifinario (de prijs voor Beste Cabaretprogramma van het seizoen) en door ons publiek gewaardeerd met een 8,8, met publieksreacties als "steengoed", "heerlijke frisse wind" en "geweldige show". Lisa Ostermann is hot. In haar nieuwe voorstelling is Lisa haar leven de baas. Dus nu wordt het misschien eens tijd om de baas over iets of iemand anders te worden. Nageslacht misschien. Of een land. Of haar nieuwe werknemer, die je gaat ontmoeten als je komt kijken. Lisa is terug, met nieuwe scherpe grappen, bitterzoete liedjes en onverwachte wendingen.
3. DE ZAAK SHELL
De laatste witte mannelijke neushoorn is uitgestorven. Bosbranden, overstromingen en hitterecords zijn aan de orde van de dag. Waarom zit er dan toch zo weinig schot in het oplossen van het klimaatprobleem? De aanleiding voor de voorstelling is de rechtzaak die Milieudefensie aanspande tegen Shell. Shell wijst naar de consument, de rechter oordeelt dat bedrijven een verantwoordelijkheid hebben, maar legt de bal bij de politiek, die weer naar de burger wijst. Dit toneelstuk werd in 2020 al lovend ontvangen door pers en publiek en is nu terug in het theater met een geactualiseerde versie.