HOE WERKT HET?
VERKOOP VIA SMART SECURE TICKETS
In seizoen 25-26 komen Jochem Myjer (7 en 8 oktober) en Ronald Goedemondt (23 november) naar de Blauwe Kei, Theater aan de Noordkade! De kaartverkoop voor deze voorstelling werkt, op verzoek van het management van Jochem en Ronald, anders dan je van ons gewend bent. Namelijk via loting en smart secure tickets. Dit zijn extra veilige e-tickets die niet overdraagbaar zijn. Zo voorkomen we dat tickets worden doorverkocht. Deze tickets ontvang je niet per mail of post, maar zijn te vinden in de Ticketmatic App* op je smartphone. We leggen je graag uit hoe het werkt.
* van ons reserveringsysteem Ticketmatic.
HOE WERKT HET?
Hoe werkt het precies met smart secure tickets? We leggen het je graag stap voor stap uit.
- Ben je ingeloot voor een voorstelling van Jochem of Ronald? Dan ontvang je een betaallink vanuit Ticketmatic.
- Nadat je de betaling hebt gedaan, zijn je tickets te vinden in de Ticketmatic App.
- Installeer de Ticketmatic App op je telefoon. Deze app is te vinden in de Appstore (Apple) of de Playstore (Android).
- Gebruik in de app hetzelfde e-mail adres als je gebruikt bij het bestellen van de tickets.
- Je ontvangt een e-mailbevestiging. Je bestelling is nu afgerond. Let op! Jouw tickets worden niet meegestuurd in de e-mail. De tickets zijn te vinden in de Ticketmatic App.
Om je tickets te openen moet je onderstaande stappen nog doorlopen.
- Log in op de Ticketmatic App met hetzelfde e-mailadres als je gebruikt hebt bij het bestellen van de tickets.
- In de app vind je jouw gekochte tickets.
- De scanbare QR-code wordt zichtbaar vanaf 2 uur voor aanvang van de voorstelling en ververst iedere 30 seconden. De tickets printen is niet mogelijk.
- Laat de QR-code op je telefoon scannen bij je bezoek aan de voorstelling.
Jouw tickets zijn dus gekoppeld aan je e-mailadres en de app op jouw telefoon. Dat betekent dat ze niet door te geven zijn aan iemand anders.
VEELGESTELDE VRAGEN
KAN IK DE TICKETS AAN IEMAND ANDERS GEVEN?
Nee, de tickets zijn niet overdraagbaar. Je dient zelf aanwezig te zijn op de avond van de voorstelling.
IK WIL ROLSTOELPLAATSEN RESERVEREN. WAT MOET IK DOEN?
Bij de loting heb je aan kunnen geven dat je rolstoelplekken nodig hebt. Op basis daarvan heb je rolstoelplekken toegewezen gekregen. Neem voor vragen hierover contact op met de theaterkassa.
BIJ HET BESTELLEN VAN TICKETS MOET IK EEN APP DOWNLOADEN, MAAR IK ONTVANG GEEN MAIL MET DE INLOGCODE. WAT NU?
Als je nog niet bekend bent met de Ticketmatic app, moet je jezelf eerst registreren. Hiervoor wordt een inlogcode verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Als je geen mail ontvangt, kan het zijn dat deze in de spambox/ongewenste mail terecht is gekomen. Om dit te voorkomen adviseren we om het e-mailadres noreply@ticketmatic.com als veilig e-mailadres aan te merken.
IK HEB TICKETS GEKOCHT, MAAR IK ZIE ZE NIET IN DE APP STAAN. HOE KAN DAT?
Controleer of je in de app hetzelfde e-mailadres gebruikt als waarop je de orderbevestiging hebt ontvangen. De tickets verschijnen binnen 24 uur in de Ticketmatic app. Probeer rechtsbovenin het venster met tickets te vernieuwen. Na 24 uur nog steeds geen tickets? Neem dan contact met ons op.
IK ZIE MAAR 1 TICKET VOOR DE VOORSTELLING IN MIJN TICKETMATIC APP STAAN. WAT NU?
In het overzicht van de Ticketmatic app zie je het eerste ticket van de bestelling. Wanneer je hier op klikt en naar links swipet, dan zie je de overige tickets.
WAT IS TICKETMATIC?
Ticketmatic is de software leverencier van ons ticketingsysteem.
WAAROM MOET IK EEN APP DOWNLOADEN?
Bij deze voorstelling werken we, op verzoek van Ronald, met Smart Secure Tickets. Dit zijn extra veilige e-tickets die niet overdraagbaar zijn. Zo voorkomen we dat tickets worden doorverkocht. Deze tickets ontvang je niet per mail of post, maar zijn te vinden in de Ticketmatic App. Kijk voor meer informatie over ongewenste doorverkoop op Weetwaarjekoopt.nl.
WAAROM KRIJG IK MIJN TICKETS NIET PER MAIL?
Ook wij merken, helaas, dat er voor populaire voorstellingen (zoals Ronald Goedemondt en Jochem Myjer) tickets worden doorverkocht tegen veel te hoge prijzen. Door te werken met deze app en de tickets pas kort voor de voorstelling te activeren, kunnen de tickets niet worden doorverkocht. Zo betaalt iedereen een eerlijke prijs voor het ticket.
IN DE APP ZIE IK NOG MEER TICKETS STAAN DIE IK OOIT HEB GEKOCHT. WAT MOET IK DAARMEE?
Je ziet tickets van verschillende theatervoorstellingen die je hebt bezocht. Hier hoef je niets mee te doen.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met onze theaterkassa via info@blauwekei.nl of 0413-342555.